ArCon CADsys DataCAD SketchUp

  

...Váš partner pro dodávky
CAD systémů pro 3D návrhy,
modely, projekty a vizualizace

Artlantis CADsys DataCAD SketchUp 3D

3D SketchUp ArCon V-Ray DataCAD

CADsys ArCon Renderin Artlantis 3D

ke stažení | tipy & triky | školení & podpora | služby | poptávka | kontakt

CAD systémy:



SketchUp
Artlantis
ArCon
DataCAD



Najdete nás také
na Facebooku!

Tipy & Triky:


Tip! : Render[in] pro SketchUp - nastavení materiálů pro vizualizaci



Stává se Vám někdy, že materiál nastavený na nějaké konkrétní ploše ve SketchUpu se Vám správně nezobrazí v pluginu Render[in]?

Není vidět ani v náhledovém okně pluginu ani se neobjeví ve výsledném vyrenderovaném výstupu. Buď chybí úplně (zobrazí se jen bílá plocha) nebo se dokonce zobrazuje úplně jiný materiál...

Co teď s tím?  Kde se tam ten materiál vzal?  Kde se stala chyba?  Proč se mi nezobrazuje podlaha správně?



(pro zvětšení klikněte na obrázek)


Každá plocha, ze které je tvořena geometrie ve SketchUpu má svůj líc a rub. Aby to bylo jednodušší jsou tyto strany plochy označeny Přední plocha a Zadní plocha. Přední plochy se ve standardním nastavení zobrazují bíle a zadní plochy mají barvu modrou, viz. nastavení na dialogovém panelu Styly.




Problém je v tom, že v Render[in]u (ale i v mnoha dalších vizualizačních programech) se zobazuje přednostně ten materiál, který je na přední / lícové ploše. Pokud je materiál umístěn na zadní / rubové ploše (samotnému SketchUpu to nevadí), nemusí se v Render[in]u zobrazovat správně.

Jak si zkontrolovat, které plochy jsou orientovány správně, tedy lícem nahoru, a které jsou tzv. "naruby"?
Toto jednoduše zjistíte přepnutím do módu Monochrom pomocí stejnojmenného tlačítka na ikonovém panelu Styly.


Po přepnutí může model vypadat podobně jako na obrázku níže. V tomto případě je podlaha "naruby", tedy líc je dole a rub nahoře.




Jsou některé plochy také na Vašem modelu modré? A jsou to právě ty, které se nezobrazují korektně?

Řešení:

Řešení je jednoduché.
1) Nástrojem Výběr označte požadovanou plochu a po kliknutí pravým tlačítkem myši, vyberete z kontextové nabídky volbu Revers ploch.




Modrá plocha zbělá - nyní je orientována správně.

2) Přepněte se ze stylu Monochrom zpět do stylu Stínování s texturou a pokud není na ploše zobrazen Vámi požadovaný materiál, naneste ho tam.

3) Nyní stiskněte tlačítko Regenerace v levém dolním rohu náhledového okna Render[in] pro přepočítání geometrie modelu SketchUpu.




A je to! Výsledek by měl vypadat jako na obrázku níže. Plocha je nyní orientována správně, čili i materiál se zobrazuje korektně - ten co je přiřazen ploše podlahy v modelu SketchUpu se zobrazuje i v pluginu Render[in].
Vykoušejte!




Pokud budete potřebovat nějaké doplnění nebo upřesnění, napište nám na email info@cadsys.cz.

A pokud Vás Render[in] svojí jednoduchostí a přímočarostí na straně jedné a kvalitou výstupů na straně druhé zaujal a budete chtít zvládnout práci v tomto pluginu dokonale, příp. "vyždímat" jeho možnosti až na samé hranice, vyberte si některé z námi připravovaných školení zaměřené právě na Render[in].

Tomáš Furko

Uživatelská sekce
Školení & podpora
Tipy & Triky
Novinky
Ke stažení
Poptávka
Kontakty
Mapa webu
Webmaster